AMSTERDAM – De klantenservice bij Fundashon Kas Popular (FKP), de Curaçaose volkshuisvestiging, moet dit jaar drastisch verbeteren. Dit belooft directeur Arthur Con tijdens een informatiesessie in Nederland.
De Curaçaoënaars geven tijdens een bijeenkomst in Amsterdam aan dat ze graag informatie willen over volkshuisvesting, maar dat het slecht gesteld is met de service. “Als ik FKP bel, wordt er nooit antwoord. Nooit van je leven!”, roept een vrouw in het publiek uit frustratie.
Er wordt gelachen om haar opmerking, maar ze krijgt ook bijval van mensen die het met haar eens zijn. Dat de service verbeterd moet worden, erkent de FKP-directeur direct. “Er komt een merkbare verbetering”, belooft Con.
Vrijdag gaat een delegatie van FKP op bezoek bij een woningbouwcorporatie in Rotterdam, om te ervaren hoe de klantenservice daar in zijn werk gaat. “Nederland staat bekend om service en we willen de goede dingen overnemen”, vertelt Con.
Interactie
Tijdens de informatiesessie in Amsterdam deelt Arthur Con dan ook zijn mobiele nummer aan het publiek: “WhatsApp me jullie vragen en wensen.” Ook de informatie-uitwisseling bij FKP moet beter, stelt de directeur. Zo moet de volkshuisvesting op het eiland gaan zorgen dat zowel FKP en de mensen elkaar wederzijds en op een toegankelijke manier kunnen informeren.
Door John Samson