HAARLEM – Bonaire gaat zich dubbel promoten in Europa. Dat heeft het bureau Tourism Corporation Bonaire (TCB) bekendgemaakt tijdens het evenement ‘De Smaak van Bonaire’.

 
Het marketingbudget wordt met 50 procent verhoogd. Een deel van het budget gaat naar promotie en een ander deel is gereserveerd voor productontwikkeling. Gedeputeerde Burney El Hage van Economische Zaken en directeur Ethsel Pieternella van TCB weiden uit over de plannen op toeristisch gebied op Bonaire. Volgens TCB streeft het eiland al een lange tijd een duurzame en gecontroleerde groei van het toerisme na. Bonaire heeft meer faciliteiten gekregen om meer gasten te ontvangen, waardoor extra promotie nodig is.

 
Banden aanhalen
‘De Smaak van Bonaire’ wordt elke twee jaar door het Bonairiaanse toeristenbureau in samenwerking met de natuurorganisatie Stinapa en het toeristisch bedrijfsleven Bonhata georganiseerd. Daarbij worden de banden met de belangrijkste relaties in Nederland aangehaald. Vertegenwoordigers van onder andere touroperators, luchtvaartmaatschappijen en natuurorganisaties reageerden enthousiast op de mededeling.

 
El Hage benadrukte tijdens het evenement het belang van ‘Blauwe Economie’, waarbij gefocust wordt op de ontwikkeling van wat Bonaire al heeft en de ontwikkeling van innovatieve business modellen.

 
Door Belkis Osepa