Interreps directeur Lydia Haveman. Foto Facebook

Interreps directeur Lydia Haveman. Foto Facebook

PHILIPSBURG – Interreps, het marketing- en consultancybureau dat de promotie van Sint Maarten verzorgt in de Benelux, dreigt juridische stappen te nemen tegen het ministerie van Toerisme en Economische Zaken.

 
Het ministerie zou sinds 1 juli vorig jaar niet meer hebben betaald. De betalingsachterstand bedraagt volgens onbevestigde berichten ongeveer 900.000 dollar.

 
Betaling
Interreps directeur Lydia Haveman schrijft in een email aan minister Ted Richardson dat er onmiddellijk betaald dient te worden. Eerdere beloften om de rekeningen te voldoen in de tweede helft van december zijn niet nagekomen. “Nu wordt ons verteld dat de betaling wordt gedaan na 15 januari,” aldus Haveman in haar email.

 
Volgens de directeur heeft haar bureau de instructie gekregen geen geld meer uit te geven voor de promotie van Sint Maarten omdat er geen geld voor is. Haveman is slechts bereid de activiteiten voort te zetten indien het ministerie vooraf betaalt. “Geen enkele leverancier is nog bereid om ons krediet te geven en ik doe dit ook niet meer.”

 
Onder druk
Het online marketingbureau Leads2travel zit ook nog steeds op geld van Sint Maarten te wachten. “Zij overwegen de stekker uit de website en de Facebook pagina te trekken als er op 15 januari geen betaling binnen is,” schrijft Haveman.

 
Interreps kondigt verder aan dat hij al het promotiemateriaal dat nu in opslag staat, zal dumpen bij het Sint Maarten Huis in Den Haag als betaling uitblijft.

 
Sint Maarten’s marketing budget voor toerisme staat onder druk. Bronnen die de ontwerpbegroting 2014 hebben ingezien, hebben aangegeven dat het budget voor dit jaar met 1 miljoen gulden wordt gekort – indien het parlement hiermee instemt.

 
Door Hilbert Haar