Workshop interculturele communicatie van Mike Euphrosina. Hierna werden de campagnes gelanceerd - foto: Belkis Osepa

Workshop interculturele communicatie van Mike Euphrosina. Hierna werden de campagnes gelanceerd – foto: Belkis Osepa

KRALENDIJK – Twee campagnes van de Rijksdienst Caribisch Nederland (RCN) moeten de drie eilanden Bonaire, Saba en Statia promoten en de bevolking stimuleren hun liefde voor hun eiland te laten zien. Sybren van Dam, directeur van de RCN, is superenthousiast.

“Ik zit hier vier jaar en nog elke dag kom ik plekjes tegen waarvan ik het bestaan niet wist. Bewoners moeten bewust worden van de schoonheid van de eilanden.” Eén van de campagnes is een fotowedstrijd ‘Dit is DE mooiste plek; Dare to Share’. Van Dam: “Het is een goede manier om de liefde voor onze eilanden te laten zien.”

Belkis Osepa in gesprek met Sybren van Dam


Expositie
In oktober worden de mooiste foto’s geselecteerd voor de expositie in november. De expositie wordt tegelijkertijd op de drie eilanden geopend. In november komt ook koning Willem-Alexander en koningin Máxima naar de eilanden voor hun eerste bezoek als koning en koningin.

 
Investeerders
De promotie van de drie eilanden is belangrijk, stelt Van Dam. Hij ervaart dat veel mensen wat weten, maar niet veel. “Interessant is hoe gigantisch groot de verschillen zijn tussen de drie eilanden. De film is een snelle manier om een beeld te krijgen.” De promotiefilm is interessant voor toeristen, potentiële investeerders en de bewoners.

 
De RCN lanceerde de campagnes na een interactieve workshop interculturele communicatie voor de pers in het kader van de Dag van de Pers.

 
Door Belkis Osepa